سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، مؤمنِ دانایِ ژرف اندیشِ پارسایِ فروتنِ آزرمگینِ دانشورِ خوش خویِ میانه روِ با انصاف رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]

بهار bahar

Powerd by: Parsiblog ® team.
ایران در المپیک 2008 تا کجا رفته است؟(جمعه 87 شهریور 1 ساعت 10:37 صبح )
عصرایران - بررسی جدول توزیع مدال های المپیک 2008 پکن تابه امروز نشان می دهد بسیاری از کشورهای فقیر جهان سوم ، در وضعیت بهتری نسبت به ایران قرار دارند و این درحالی است که کاروان 55 نفره المپیک کشورمان ،که بزرگترین کاروان ورزشی ایران در تمام دوره های المپیک به شمار می رود ، تنها توانسته است یک مدال برنز آن هم در رشته ای که خود را مدعی جهانی آن می دانیم ، یعنی در کشتی به دست بیاورد.
به گزارش عصرایران ، در اعلانات رسمی رسانه ای ، عمدتاً جدول مدال ها تا رده های 15 یا حداکثر 20 نمایش داده می شود که طبیعتاً سهم کشورهای پیشرفته صنعتی مانند چین ، آمریکا ، انگلیس ،آلمان ، فرانسه ، روسیه و... در آن بسیار پررنگ است اما ادامه جدول ، نام کشورهایی را ثبت کرده است که تا به امروز از کشور نامدار ایران جلوتر هستند و البته امیدواریم این وضعیت خجالت آور در چند روز باقی مانده از این مهم ترین رویداد ورزشی جهان ، تا حدودی بهبود یابد.
اگر بخواهیم وضعیت کشورهای جهان سوم که تا کنون نتایج بهتری از ایران گرفته اند را بررسی کنیم ، به نام هایی چون کنیا بر می خوریم که تا به امروز 2 طلا ، 4 نقره و 2 برنز گرفته است.
جامائیکا(2طلا-3نقره)، کشور منزوی و تحت تحریم های شدید بین المللی کره شمالی(2 طلا ، 1 نقره ،3 برنز)، کشور فقیر اتیوپی(2طلا، 1 نقره)،کشور کمونیستی کوبا(1طلا،6نقره ،6برنز) ،زیمباوه که هم اکنون گرفتار تورم 11 میلیون درصدی است (1طلا،3نقره)،جمهوری آذربایجان(1طلا، 2نقره ،2برنز)،ترکیه(1طلا،2نقره،1برنز)،اندونزی(1 طلا، 3نقره،3برنز) ،مغولستان(1طلا،1نقره)،تونس(1طلا) و حتی همین بحرین کوچک که تا چندی پیش جرئی از خاک ایران بود(1 طلا) از جمله کشورهای جهان سومی هستند که در جدول رده بندی از ایران پیشی گرفته اند و البته نام های دیگری نیز در این فهرست وجود دارند.
در حال حاضر ایران در جدول توزیع مدال ها ، در جایگاه هفتاد و دوم قرار دارد و از این رو در قعر جدول همتزار لتونی،موروکو ،اسرائیل،تاجیکستان،توگو ،مصر و ونزوئلاست که آنها هم تا بدین جای کار فقط یک برنز گرفته اند!
این جدول نشان می دهد رابطه معناداری بین تصاحب رده های نخست المپیک و میزان توسعه یافتگی کشورها وجود دارد(که اوج گرفتن کره جنوبی مثال بارزی در این زمینه است) ، اما با برنامه ریزی مناسب ورزشی نیز می توان لااقل در میان کشورهای همتراز جایگاهی آبرومندانه برای خود دست و پا کرد که متأسفانه تا به امروز در این دوره از مسابقات چنین اتفاقی برای ما نیفتاده است.
به راستی آیا شرم آور نخواهد بود المپیک 2008 در شرایطی به پایان برسد که نام ایران ،پایین تر از نام کشورهایی چون مغولستان و کره شمالی و تونس و بحرین و بسیاری دیگر از کشورهای جهان سوم قرار گیرد؟

» منتظر
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
حاصل زندگیم و امید زندگیم
شروعی دوباره با رویکرد آموزشی
تشکر
آرزوی قبولی در آزمون وکالت
عید نوروز
با تریک عید نوروزبر همه ایرانیان
عید غدیر در سیره اهل‏بیت(ع)
عید غدیر مبارک
عید بزرک امامت بر شما عزیزان مسلمان وشیعه مبارک باشد
فصل سوم جهانی شدن
ماه میهمانی خدا
چرا روزه بگیریم؟
ماه مبارک رمضان مبارک باد
ایران در المپیک 2008 تا کجا رفته است؟
ادامه مقوله جهانی شدن
[همه عناوین(39)]
 RSS 
 Atom 

بازدیدهای امروز: 0  بازدید
بازدیدهای دیروز: 1  بازدید
مجموع بازدیدها: 46014  بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

» لینک دوستان من «
» اشتراک در خبرنامه «